Editors: Albert Elduque (University of Reading, Regne Unit) i Gonzalo de Lucas (Universitat Pompeu Fabra, Espanya).
Editors Associats: Núria Bou (Universitat Pompeu Fabra) i Xavier Pérez (Universitat Pompeu Fabra).
Consell Editorial: Dudley Andrew (Yale University, Estats Units), Jordi Balló (Universitat Pompeu Fabra, Espanya), Raymond Bellour (Université Sorbonne-Paris III, França), Francisco Javier Benavente (Universitat Pompeu Fabra, Espanya), Nicole Brenez (Université Paris 1-Panthéon-Sorbonne, França), Maeve Connolly (Dun Laoghaire Institut of Art, Design and Technology, Irlanda), Thomas Elsaesser (University of Amsterdam, Països Baixos), Gino Frezza (Università de Salerno, Itàlia), Chris Fujiwara (Edinburgh International Film Festival, Regne Unit), Jane Gaines (Columbia University, Estats Units), Haden Guest (Harvard University, Estats Units), Tom Gunning (University of Chicago, Estats Units), John MacKay (Yale University, Estats Units), Adrian Martin (Monash University, Austràlia), Cezar Migliorin (Universidade Federal Fluminense, Brasil), Alejandro Montiel (Universitat de València, Espanya), Meaghan Morris (University of Sidney, Austràlia i Lignan University, Hong Kong), Raffaele Pinto (Universitat de Barcelona, Espanya), Ivan Pintor (Universitat Pompeu Fabra, Espanya), Àngel Quintana (Universitat de Girona, Espanya), Joan Ramon Resina (Stanford University, Estats Units), Eduardo A. Russo (Universidad Nacional de La Plata, Argentina), Glòria Salvadó (Universitat Pompeu Fabra, Espanya), Yuri Tsivian (University of Chicago, Estats Units), Vicente Sánchez-Biosca (Universitat de València, Espanya), Jenaro Talens (Université de Genève, Suïssa i Universitat de València, Espanya), Michael Witt (Roehampton University, Regne Unit).
Editors Convidats: Jordi Balló i Ivan Pintor (Universitat Pompeu Fabra, Espanya)
Col·laboradors: Victoria Cirlot, Isabelle Freda, Joan Miquel Gual, Annalisa Mirizio, Mercè Oliva, Clara Santaolaya, Arnau Vilaró Moncasí, Luis Vives-Ferrándiz.
Assistents Editorials: Mario Barranco y Brunella Tedesco (Universitat Pompeu Fabra, Espanya)
Traductors: Daniela Torres Montenegro.
Revisor d'anglés: Michael Bunn.
Disseny original: Pau Masaló (disseny original), Núria Gómez Gabriel (website i disseny PDF).
Reconeixements:Elsa de Seynes (Harun Farocki Institut), Antje Ehmann (Harun Farocki GbR), Carles Guerra, Hito Steyerl, Theo van Leeuwen, Petra Witting-Nöthen (Westdeutscher Rundfunk Köln), Gabriella Jorio (Andrew Kreps Gallery NY), Ruth Pérez-Chaves, Mercedes Pineda Torra (Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía) i Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía.
Foto de portada: Le Fond de l’Air Est Rouge (Chris Marker, 1977).
Publicació a càrrec de: Col·lectiu d'Investigació Estètica dels Mitjans Audiovisuals (CINEMA), Departament de Comunicació, Universitat Pompeu Fabra (UPF).
Aquest número ha estat finançat amb el suport económic del Departament de Comunicació (Universitat Pompeu Fabra).
Lloc de publicació: Universitat Pompeu Fabra. Departamento de Comunicación – Poblenou. Roc Boronat, 138 08018, Barcelona (Espanya).
Web:https://raco.cat/index.php/Comparativecinema
Comparative Cinema, Volum 7, No. 12, «Iconographies in the public sphere. Fiction devices in the representation of power», Barcelona, 2019.
Aquest número és resultat del projecte de recerca MOVEP (Los motivos visuales en la esfera pública. Producción y circulación de imágenes del poder en España, 2011-2017) REF: CSO2017-88876-P, finançat per el Ministerio de Economía, Industria y Competitividad español, AEI (Agencia Estatal de Investigación/FEDER, UE).
Depósit Legal: B.29702-2012.
ISSN: 2014-8933.
Alguns drets reservats. Publicat sota llicència Creative Commons (Attribution–NonCommercial–ShareAlike 4.0 International).
Editorial. Eztetyka
Albert Elduque
Revolució
Jorge Sanjinés
Tricontinental
Glauber Rocha
Godard per Solanas. Solanas per Godard
ean-Luc Godard i Fernando Solanas
Un cinema de combat al costat del poble. Entrevista amb el cineasta bolivià Jorge Sanjinés
Cristina Alvares Beskow
Conversa amb Eryk Rocha: El llegat de l’etern
Carolina Sourdis (amb la col·laboració d’Andrés Pedraza)
L’amateur necessari. Cinema, educació i política. Entrevista amb Cezar Migliorin
Albert Elduque
Llegir els manifestos del Tercer Cine llatinoamericà en la urgència del nostre present
Moira Fradinger
De l’imperfecte al popular
Maria Alzuguir Gutierrez
El retorn del newsreel (2011-2016) a les representacions fílmiques contemporànies de l’esdeveniment polític
Raquel Schefer
ImagiNació
José Carlos Avellar
TEN BRINK, Joram i OPPENHEIMER, Joshua (eds.) Killer Images. Documentary Film, Memory and the Performance of Violence
Bruno Hachero Hernández
MONTIEL, Alejandro; MORAL, Javier i CANET, Fernando (coord.) Javier Maqua: más que un cineasta. Volums 1 i 2
Alan Salvadó Romero
Editorial. L'star system des d'Europa. Actualitat dels star studies
Núria Bou i Xavier Pérez
Els star studies a Europa
Martin Shingler
Tipologies de l’estrellat durant el franquisme: algunes fórmules dominants
Vicente J. Benet
Per fixar l’efímer
Christian Viviani
Perspectives, models i figures de l’estudi del divisme a Itàlia
Marga Carnicé Mur
Gitanes blanques: Entrevista a Eva Woods Peiró
María Adell
Un tren que descarrila. Existeix un star system europeu? Conversa amb Axelle Ropert
Fernando Ganzo
El joc de les 7 famílies: Les famílies d’actrius
Axelle Ropert
El cinema i els actors
García Figar
Tot preguntant als directors: ¿A quin actor estranger correspon la personalitat de…?
Josefina de la Torre
BRADATAN, Costica; UNGUREANU, Camil (eds.) Cinema and Sacrifice
Rebecca Anne Peters
Editorial. Research into vision. Histories of cinema starting from Marey
Gonzalo De Lucas
About Marey
Alfonso Crespo, Francisco Algarín Navarro, Peter Kubelka
Eadweard Muybridge
Thom Andersen
Genesis of a Camera
Jean-Luc Godard, Jean-Pierre Beauviala
A conversation with Paulino Viota
José Luis Torrelavega
Trusting the images. Science, photography and the world at hand
Andrés Hispano
Notes on the origins of the medical cinematographic gaze
Paula Arantzazu Ruiz
Names are what you see when you look at things
Alex Pena Morado
Associative vision and figurative comparison
Gonzalo De Lucas
ALCOZ, Albert. Resonancias fílmicas. El sonido en el cine estructural (1960-1981)
Sergi Álvarez Riosalido
EISENSCHITZ, Bernard. Punto de partida. Entrevista a Robert Kramer
María García Vera